Kocaeli
Açık
16°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Yaşam Düzce'nin ulaşımını kökten değiştirecek 4 ana öneri: İşte kentin gelecek planı

Düzce'nin ulaşımını kökten değiştirecek 4 ana öneri: İşte kentin gelecek planı

Düzce Belediyesi’nin AB destekli Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUp) projesinin iki yıllık sonuçları açıklandı. Şehrin geleceği için dört ana öneri sunuldu.

3 Dakika
Okunma Süresi

Düzce Belediyesi’nin yürüttüğü ve Avrupa Birliği Hibe Fonu’ndan desteklenen Düzce Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUp) Projesi’nin sonuçları Belediye Meclisi’nde paylaşıldı. İki yıllık detaylı araştırma ve strateji geliştirme süreçlerinin ardından hazırlanan raporlar, Düzce’nin gelecek ulaşım vizyonunu şekillendirecek önemli bulgular içeriyor. Bu çalışma, şehrin sürdürülebilir kentsel hareketlilik alanında atacağı adımlar için temel bir yol haritası niteliği taşıyor.

Projenin Önemi ve Kapsamı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın USOP programı çerçevesinde hayata geçirilen SKUp, Düzce Belediyesi için yüksek bütçeli bir girişim oldu. Proje, büyükşehirler dışında il belediyeleri düzeyinde uygulanan ilk ve tek sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olma özelliğini taşıyor. Bu yönüyle Düzce, Türkiye'deki diğer il belediyeleri için de örnek teşkil edecek bir başarıya imza atmış durumda. Projenin sonuçları, kentsel planlama açısından değerli veriler sunuyor.

Türkiye Çapında Bir İlk Adım

Düzce Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Günden, projenin önemine vurgu yaparak, Düzce'nin il ölçeğinde olmasına rağmen bu projede yer almasının büyük bir başarı olduğunu belirtti. Günden, "Türkiye’de örnek teşkil eden bir proje üzerinde çalıştık. Bu başarımızla, gelecekte benzer uygulamalar yapacak belediyelere danışmanlık yapabilecek konuma geldik. İki yıllık süreçte elde ettiğimiz sonuçları ve çalışmaları sizlerle paylaşıyoruz," ifadelerini kullandı.

Uluslararası Tecrübe ve Proje Süreci

Proje Takım Lideri Bas Govers, Belçika ve Hollanda gibi ülkelerde 30 yılı aşkın süredir benzer kentsel hareketlilik projeleri yürüttüğünü aktardı. Düzce'de bulunmaktan memnuniyet duyduğunu belirten Govers, projenin Ocak ayında başladığını ve geliştirilen formüllerin paylaşılmasından onur duyduğunu ifade etti. Projenin dört farklı aşamada gerçekleştiğini ve uygulama sürecinin uzun soluklu olacağını belirtti.

Dört Temel Hedef Belirlendi

SKUp projesi, Düzce'yi daha canlı, sürdürülebilir, adil ve kolay erişilebilir bir şehir haline getirmeyi amaçlayan dört ana hedef etrafında şekillendi. Bu hedeflere ulaşmak için şehrin mevcut durumu, özellikle merkezdeki araç parklanması, bisiklet ve yaya ulaşımı ile toplu taşıma güzergahları detaylı bir şekilde incelendi. Raporda, ortak kullanım alanlarının yeniden düzenlenmesi gerektiği vurgulandı.

Geleceğe Yönelik Stratejik Öneriler

Sunumda, şehir merkezindeki hareketliliği daha verimli, çevre dostu ve konforlu hale getirecek stratejiler sıralandı. Verimli ve çekici merkezler oluşturmak, güvenli ve cazip bisiklet kullanımını teşvik etmek, hiyerarşik bir araç ağı kurmak ve yürünebilir mahalleler yaratmak gibi temel öneriler meclis üyelerine aktarıldı. Bu stratejiler, Düzce'nin kentsel yaşam kalitesini artırmayı hedefliyor.

Ulaşım İçin Somut Tedbirler

Projenin uygulama aşaması için Düzce'nin gelecek 50 yıllık ulaşımını etkileyecek somut tedbirler de sunuldu. Yayalaştırmanın yaygınlaştırılması, bisiklet kullanımı için güvenli altyapının tamamlanması, geliştirilmiş büyük toplu taşıma koridorlarının oluşturulması ve özel araç kullanımının şehir merkezi dışına yönlendirilmesi gibi adımlar önerildi. Bu tedbirlerin uygulanmasının 15 yılı bulabileceği ancak şehrin geleceğini yüz yıla kadar etkileyebileceği belirtildi.

Kaynak: HABER MERKEZİ
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *