Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma, yapay zeka ve geleneksel yöntemlerin eğitim üzerindeki etkisini ortaya koydu. Çalışma, gelecekte öğretmenlerin bilgi aktarıcıdan ziyade rehber konumuna geçeceğini gösteriyor.
KOSTÜ’nün Deneyi ve Bulguları
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi (KOSTÜ), yapay zeka destekli eğitim ve geleneksel yöntemlerle öğretim arasındaki farklılıkları inceleyen bir deney gerçekleştirdi. Rektör Prof. Dr. Muzaffer Elmas, çalışma hakkında yaptığı açıklamada, “Son yıllarda her alanda yıkıcı bir etkisi olan yapay zeka, eğitimde de etkisini göstermeye başladı. Üniversite olarak bu teknolojinin içinde yer alarak hem öğrencilere hem de akademik kadroya yapay zeka eğitimi sunduk” dedi.
Yapay Zeka ile Geleneksel Yöntemler Karşılaştırıldı
Deney kapsamında, öğrenciler iki gruba ayrıldı. Bir grup, dersleri yapay zeka yardımıyla uzaktan takip ederken, diğer grup geleneksel yöntemlerle sınıf ortamında ders aldı. Yapılan sınavlar sonrasında her iki grubun başarı oranları karşılaştırıldı ve yapay zeka destekli eğitim alan grubun başarı seviyesinin giderek arttığı gözlemlendi.
Öğretmenlerin Rolü Yeniden Tanımlanıyor
Prof. Dr. Muzaffer Elmas, deney sonuçlarına dayanarak öğretmenlerin rolünün değiştiğine dikkat çekti. “Yapay zeka, bilgiye erişimde ve zaman kazandırmada büyük bir kolaylık sağlıyor. Ancak bu teknolojinin yanında, rehberlik edecek bilge insanların varlığı daha önemli hale geliyor. Öğretmenler artık bilgi aktaran değil, yol gösterici pozisyonunda olacak” dedi.
Yapay Zeka ile Zaman Tasarrufu
Hemşirelik bölümü son sınıf öğrencisi Yaren Erduğan, deney hakkında şu görüşleri paylaştı: “Yapay zeka, ders çalışırken zaman kazandırmada çok etkili oldu. Bizim eksik olduğumuz konuları belirleyerek önemli notlar çıkardı. Bu da bize vakit tasarrufu sağladı ve derslere daha iyi odaklanmamıza yardımcı oldu.”
Gelecekte Eğitim ve Yapay Zeka
Çalışmanın sonuçları, yapay zeka destekli eğitimin gelecekte öğretim yöntemlerini dönüştüreceğini ortaya koyuyor. Ancak bu teknolojiyi etkili kullanmak için öğretmenlerin ve öğrencilerin temel bilgi birikimlerini güçlendirmeleri gerekiyor.