Moskova Politeknik Üniversitesi (MAMI), L7 kategorisindeki elektrikli araç sistemlerinin çok fonksiyonlu testleri için evrensel bir test platformu tanıttı. Bu platform, yakında piyasaya sürülecek olan "Amber" elektrikli otomobilin çok erken bir prototipi diyebiliriz. Bu elektrikli araç, "Автотор" şirketi tarafından, Rusya Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile özel bir sözleşme çerçevesinde geliştirilmektedir. "Автотор" fabrikası daha önce Kaliningrad'da BMW, KIA ve Hyundai gibi markaların araçlarını üretmişti, ancak gelecekte yerli elektrikli araçların üretimini de planlıyor.
TAMAMEN RUS MALI ELEKTRİKLİ ARABA
Elektrikli aracın tüm ana bileşenleri - motor, inverter, kontrol panelleri, bataryalar - Rusya'da geliştirilmiş ve üretilmiştir. Politeknik Üniversitesi, aracın "kompakt ve uygun fiyatlı" olacağını belirtiyor. Bataryanın kiralama seçeneği de sunulacak ve gövde üretimi için pahalı teknolojilere ihtiyaç duyulmayacak.Geliştiriciler, gelecek yılın ilk beş öncü seri aracını sertifikasyon için göndermeyi ve 2025 yılında seri üretime başlamayı planlıyorlar. "Автотор" şirketi, sergilenen modelden farklı görünecek olan aracın Amber markası altında üretileceğini belirtti.
Politeknik Üniversitesi, ayrıca iki başka projesini de tanıttı: bir kargo insansız hava aracı ve Stels adında bir elektrikli dört tekerlekli bisiklet üretti. İnsansız hava aracı, 500 kg'a kadar çeşitli boyutlarda yük taşıyabilecek ve elektrikli dört tekerlekli bisiklet şehir içinde kullanılmak üzere tasarlandı. Bu bisiklet, 80 km/s hıza çıkabilecek ve 100 km menzile sahip olacak.
Düşündürücü Sorular
Rusya'nın kendi elektrikli araçlarını geliştirmesi, ulusal otomotiv endüstrisinin geleceği açısından ne anlama geliyor?
"Amber" elektrikli otomobilin ve diğer tanıtılan projelerin, elektrikli araç teknolojisindeki yenilikleri nasıl yansıttığı ve bu yeniliklerin sektöre etkisi nedir?
Elektrikli araçların kompakt ve uygun fiyatlı olması, sürdürülebilir ulaşım çözümlerine erişimi nasıl etkileyebilir?