Kocaeli
Kapalı
26°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Ekonomi Tüketici şikayetleri artıyor: Kredi kartı ve ayakkabı sorunları zirvede

Tüketici şikayetleri artıyor: Kredi kartı ve ayakkabı sorunları zirvede

Ticaret Bakanlığı'na gelen tüketici şikayetlerinde kredi kartı ve ayakkabı sorunları ilk sırayı aldı. Bakanlık, 4,5 milyar lira ceza keserken, tüketicilere kritik uyarılar yapıldı.

2 Dakika
Okunma Süresi
Okunma Süresi: 2 dk

Ticaret Bakanlığı'nın "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı", tüketicilerin yoğun ilgisiyle karşı karşıya. Geçen yıl, ayakkabı ve kredi kartı sorunları en çok şikayet edilen konular oldu. Kredi kartına yönelik şikayetler arasında en büyük pay ise kredi kartı üyelik ücretlerine ait.

En Çok Şikayet Edilen Konular

Geçen yıl 146 bin 130 tüketici şikayeti kayıtlara geçti. Tüketici hakem heyetlerine 755 bin 997 başvuru yapılırken, 762 bin 100'ü karara bağlandı. En fazla şikayet edilen konular şu şekilde sıralandı:

  • 100 bin 448 şikayetle ayakkabı,
  • 36 bin 800 şikayetle kıyafet,
  • 36 bin 725 şikayetle kredi kartı üyelik ücretleri,
  • Cep telefonu, mobilya ve internet abonelikleri.

Kredi Kartı Ücretlerine Yoğun Tepki

Tüketiciler, kredi kartı ile ilgili şikayetlerini sıklıkla Ticaret Bakanlığı'na bildiriyor. Kredi kartı üyelik ücretleri ile ilgili başvurular, en çok şikayet edilen konular arasında yer alıyor. Bankaların yıllık aidat ve ek ücretler konusundaki uygulamaları, tüketicileri zor durumda bırakıyor.

4,5 Milyar Lira Para Cezası Kesildi

Bakanlığın yaptığı denetimler sonucunda firmalara 4,5 milyar lira idari para cezası kesildi. Mesafeli sözleşmeler, garanti belgesi, ticari reklamlar gibi alanlarda haksız uygulamalar tespit edildi. Tüketiciyi yanıltan firmalara 277,7 milyon lira ceza verildi.

Tüketicilere Kritik Uyarılar

Ticaret Bakanlığı, tüketicileri bilinçli olmaları konusunda uyardı. Tatil kampanyaları, yetkisiz servisler ve e-ticaret konusunda dikkat edilmesi gerektiği vurgulandı. Kredi kartı kullanıcılarının da aidat ve ek ücretlerle ilgili bilgilendirme dokümanlarını dikkatlice incelemeleri tavsiye edildi.

Tüketici Haklarına Yoğun Talep Devam Ediyor

Bakanlığın Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, günlük 1000'den fazla çağıyı yanıtıyor. 2024 yılında 422 bin 784, 2025 yılı şubat ayına kadar 75 bin 675 başvuru alındı. Yetkililer, tüketicilerin haklarını korumak için bilinçli hareket etmeleri gerektiğini belirtiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *