weather
8°
Instagram
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
HAFİF YAĞMUR
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Dünya Her İki Pilot Yarım Saat Uykuya Dalınca Bakın Uçağa Ne Oldu?

Her İki Pilot Yarım Saat Uykuya Dalınca Bakın Uçağa Ne Oldu?

Uçak pilotları uykuya daldı ve uçak rotasından saptı. Euronews haberine göre Endonezya'da iki pilot uykuya dalınca uçak rotadan saptı.

Her İki Pilot Yarım Saat Uykuya Dalınca Bakın Uçağa Ne Oldu?
Okunma Süresi: 3 dk

 

Euronews haberine göre; Endonezya Ulaştırma Bakanlığı, Batik Air Havayolları'na ait bir yolcu uçağının pilotlarının uçuş sırasında 28 dakika uyuması sonucu rotasından sapması üzerine soruşturma başlattı. Olay, 25 Ocak'ta Kendari-Cakarta seferi sırasında meydana geldi. Ulusal Ulaşım Güvenliği Komitesi'nin (KNKT) ön raporuna göre, bu olayda 153 yolcu ve mürettebatın yaralanmadığı ve uçakta hasar oluşmadığı belirtildi. İkinci pilotun uyuması sonucu uçağın kontrolü kaybedildi, ancak kaptan pilotun uyanmasıyla durum düzeltildi ve uçak başarıyla Cakarta'ya indi.

İkinci pilot, uçuş öncesi yeterince dinlenemediğini belirtmiş, ancak uçuşa devam etmiştir. Kendari'den ayrıldıktan sonra kaptan pilot dinlenmek için izin istedi ve ikinci pilot kontrolü aldı. İnişe 90 dakika kala ikinci pilot yanlışlıkla uyuyakaldı. Kontrol merkezi, pilotlardan bir süre haber alamadı. Kaptan pilot, uyandıktan sonra uçağın rotadan sapmış olduğunu fark etti ve durumu düzeltti.

Raporda, ikinci pilotun yeni doğmuş ikizleri olduğu ve gece boyunca karısına yardım etmek için uykusuz kaldığı belirtilmiş. Soruşturma devam ederken, pilotların isimleri açıklanmadı. Kaptan pilot 32, ikinci pilot ise 28 yaşında ve her ikisi de Endonezyalı.

UÇAK PİLOTLARI UYKUYA DALARSA NE OLUR?

Uçak pilotlarının uçuş sırasında uyuması, nadir görülen ancak ciddi sonuçlara yol açabilecek bir durumdur. Modern uçaklar, otomatik pilot sistemleri sayesinde belirli bir süre boyunca pilot müdahalesi olmadan uçabilir. Ancak, pilotların her zaman uyanık ve dikkatli olmaları gerekmektedir çünkü otomatik pilot sistemi beklenmedik durumlar ve acil durumlar karşısında insan müdahalesini gerektirebilir. Uçuş sırasında her iki pilotun da uyuması, uçağın rotasından sapmasına, hava trafik kontrolü ile iletişim kesilmesine ve en kötü senaryoda kontrol kaybına yol açabilir.

Pilot yorgunluğu, havacılık endüstrisinde ciddiye alınan bir konudur ve uçuş ekiplerinin çalışma saatlerini düzenleyen sıkı kurallar vardır. Bu kurallar, pilotların yeterli dinlenme süresine sahip olmalarını ve uçuş sırasında maksimum performans göstermelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Ancak, uzun mesafe uçuşları, jet lag ve kişisel faktörler gibi sebeplerle pilotlar yorgun düşebilir ve bu da dikkatlerinin azalmasına neden olabilir.

Uçaklarda, pilot yorgunluğunu azaltmak ve güvenliği artırmak için çeşitli önlemler alınmıştır. Örneğin, uzun mesafe uçuşlarında genellikle birden fazla pilot görev yapar ve pilotlar, uçuş sırasında dinlenmek için özel olarak tasarlanmış dinlenme bölmelerini kullanabilirler. Ayrıca, havayolu şirketleri pilotların sağlık durumlarını ve yorgunluk seviyelerini düzenli olarak değerlendirir ve gerekirse uçuş programlarında değişiklik yapabilir.

Teknoloji ve otomatik pilot sistemlerinin gelişmesine rağmen, pilotların uyanık ve dikkatli olmaları havacılık güvenliği için hayati öneme sahiptir. Pilot yorgunluğu ile mücadele, hem havayolu şirketlerinin hem de düzenleyici kurumların öncelikli konularından biri olmaya devam etmektedir. Bu nedenle, pilotların sağlık ve dinlenme ihtiyaçları, uçuş güvenliğini doğrudan etkileyen önemli faktörler arasında yer alır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Ramazan Ayında Destek İçin Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına 837,3 Milyon TL Aktarıldı

Ramazan Ayında Destek İçin Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına 837,3 Milyon TL Aktarıldı