weather
8°
Instagram
Facebook
X
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
HAFİF YAĞMUR
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Galeriler Yerel O Uygulama İkinci Elde Fiyat Artışına Darbe Vurdu!

O Uygulama İkinci Elde Fiyat Artışına Darbe Vurdu!

O Uygulama İkinci Elde Fiyat Artışına Darbe Vurdu! 1
/ 2

Şubat ayı itibariyle 2024 model araçların bayilerde yer alacağını, buna bağlı olarak fiyatlarda artış yaşanacağını söyleyen TOBB Otomotiv Ticaret Meclis Üyesi Fahrettin Batı, “Araçlar zamlı gelecek. Sıfır veya ikinci el araç yenileyecek olanlar şu anda araç almak için en doğru zaman” dedi.
Kocaeli Oto Ticaret Merkezi Başkanı ve TOBB Otomotiv Ticaret Meclis Üyesi Fahrettin Batı, sıfır ve ikinci el piyasasında ciddi beklentilerinin olduğunu, fakat piyasada durgunluk yaşandığını belirtti. 2024 model araçların bayilere gelmesiyle fiyatlarda artış yaşanacağını ifade eden Batı, bireysel satıcıya uygulanan 6 ay 6 bin kilometre kuralıyla eskisi gibi fahiş fiyat artışları göremeyeceklerini söyledi. Ticaret Bakanlığı tarafından elektrikli araçlarla getirilen ‘izin belgesi’ şartının önemine değinen Batı, uygulama ile vatandaşların mağduriyetinin giderileceğini belirtti.
“Otomobil piyasasında bir durgunluk var”
Eskisi gibi fahiş fiyat artışı olmayacağını kaydeden TOBB Otomotiv Ticaret Meclis Üyesi Fahrettin Batı “Araçların bayilerdeki sıfır fiyat ne kadarsa onun üzerinde satış yasağı var. Ticaret Bakanlığımızın aldığı kararla birlikte 6 ay 6 bin kilometre sınırı da devreye girdi. 3 araç satış yasağı da bireysele indirilince bütün araç fiyatları normale döndü. Otomobil piyasasında bir durgunluk var, son 15 günde küçük bir hareketlenme oldu fakat halen durgunluk var. Bunun birkaç sebebi var. Yeterince sıfır araç otomobil bayilerine geliyor, bayiler aracı gerecek liste değerinden satıyor. Daha önceden fazladan alınan paralar ya da ‘takasız sıfır araç satmam’ cümleleri, araca ilave bir takım seramik kaplama veya paspas gibi ilave ekipmanlar koyarak fazladan istenen paralar bittiği için, insanlar şuanda listede ne yazıyorsa o fiyattan alabiliyor. Otomobil bayilerine gittiklerinde istedikleri aracı bulabiliyorlar ve fazla para ödemeden fiyatında araç aldığını için vatandaşlar sıfırı tercih ediyor” dedi.
“Araç almak için en doğru zaman”
Fahrettin Batı, “2024 model araçlar en erken Şubat’ın 15’inde gelecek. 2023 model araçlar bitmeden araç yenileyecek olan, sıfır veya ikinci el alacak olanlar şuanda fiyatlar makul düzeyde. Örnek veriyorum 6 ay önce 1 milyon olan araçlar, 900 - 870 bin TL fiyatlarda. 2023 model araçlar bitmeden, araçlarını yenilmelerinde fayda var. 2024 model araçlar zamlı gelecek, bu fiyat artışı mutlaka olacak. Sıfır veya ikinci el araç yenileyecek olanlar şuanda araç almak için en doğru zaman” şeklinde konuştu.
“Mart ayından itibaren ikinci ele yönelim olacağını düşünüyorum”
İkinci el sektörünün durumuna değinen Batı, “2023 model sıfır araçlar bayilerin elinde biteceği, 2024 model araçlar da pahalı olacağı için Mart ayından itibaren ikinci ele yönelim olacağını düşünüyorum. İkinci elde de sıfıra paralel olarak maksimum yüzde 5 artış bekliyoruz. Fakat hiçbir zaman eskisi gibi 100 -200 bin TL günlük, haftalık ve aylık artışlar olmayacak” ifadelerini kullandı.
“İnsanlar bu tip araçları aldıklarında mağdur olacaktı”
Dünyada otomobile ve motorlu araçlara talebin pandemiden sonra arttığını söyleyen Batı, “Bizde çok daha fazla oldu bunun bir sebebi ihtiyaç vardı ikinci sebebi yatırım aracı olarak düşünülmesiydi. Bunu bilen dünyadaki küresel araç üreticileri Türkiye’de araç satma ofisi yada distribütörlük kurmaya gittiler. Markalar olarak önüne gelen Türkiye’ye arabaya getirdi. Ticaret Bakanlığından izinleri yoktu bazıları Türkiye’nin herhangi bir bölgesinde altyapısı, servis ağı ve yedek parçası olmadan araç satmaya başladılar. Dolayısıyla Ticaret Bakanlığı buna yasak getirdi. Bu yasağın asıl sebebi vatandaş aracıyla ilgili bir sorun yaşadığında yedek parçasını, servisinin nerede olduğu veya kayıtlı bir servisi olmadığı için Ticaret Bakanlığı her bölgede servis ile satış ağının olmadı elektrikli, dizel, benzinli, LPG’li araçlara artık izin vermiyor. Doğruda bir şey insanlar bu tip araçları aldıklarında mağdur olacaktı. Tamiratını yaptırmak için servis yada kurum arayacaktı devlette bunun önüne geçti” diye konuştu.
Kaynak:İHA

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
3 Katlı Ahşap Ev Küle Döndü!

3 Katlı Ahşap Ev Küle Döndü!