YouTube, reklam engelleyici yazılımları tespit etmek için JavaScript kullanıyor ve Haziran ayında başlattığı küçük bir denemeyi genişleterek bu tür yazılımları kullananları engelliyor. Bu politika, bazı kullanıcıların platformda video izlemesini engelledi ve YouTube'dan sitede reklam göstermeyi kabul etmelerini ya da Premium hizmetine abone olmalarını istiyor.
YOUTUBE PARA İSTİYOR
Bu durum kullanıcılar ve gizlilik savunucuları tarafından eleştiriliyor ve kullanıcılar, YouTube kısıtlamalarını aşan yeni reklam engelleyicileri hızla indiriyor. YouTube ise reklam engelleyicilerin içerik oluşturucuların kazancını olumsuz etkilediğini ve platformun kurallarına aykırı olduğunu savunuyor. Avrupa Komisyonu, 2016 yılında reklam engelleyicilerin tespiti konusunda bir şikayet aldı ve bu tespitlerin e-Gizlilik Direktifi kapsamına girebileceğini onayladı. Ancak, 2017 yılında, web sitelerinin kullanıcıların izni olmadan reklam engelleyici kullanıp kullanmadıklarını kontrol etme hakkı olduğunu belirten bir duruş sergiledi. YouTube'un bu uygulaması AB yasalarını ihlal ederse, platforma ceza kesilebilir, ancak bu durumun ABD kullanıcıları için sistemi değiştirmesi beklenmiyor.
YOUTUBE BASTIRIYOR
YouTube, reklam engelleyicilere yönelik baskısını artırdı ancak yeni bir zorlukla karşı karşıya: Avrupa Birliği (AB) gizlilik yasaları. Gizlilik uzmanı Alexander Hanff, Ekim ayında İrlanda Veri Koruma Komisyonu'na (DPC) şikayette bulundu. Hanff, YouTube'un reklam engelleyici tespit sisteminin kullanıcıların gizlilik haklarını ihlal ettiğini ve AB yasalarına göre yasa dışı olduğunu savunuyor.
Reklam izlemek istemeyen izlememeli ve Youtube daha fazla para kazanmak için bunu zorla dayatmamalıdır. Aksi taktirde Youtube'nin yeni rakipleri hızla yükselebilir. Youtube için de geçerli olmak üzere, hiç kimse vazgeçilmez değildir!