Volkswagen'ın tamamen elektrikli hatchback modeli olan ID.7, salon aracı kılığında piyasaya sürülüyor. İlk ID ürünü olan ID.3 hatchback'in 2019 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasından birkaç yıl sonra geliyor. ID.4 ve ID.5 crossover modellerine öncelik verilmesi, VW için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor? Her ne kadar birçok elektrikli araç (EV) ile rekabet etse de ID.7, özellikle crossover olmayan araçlar arasında önemli bir yer tutuyor. Hyundai Ioniq 6, Çinli BYD Seal, Polestar 2, BMW i4 ve Tesla Model 3 gibi modellerle rekabet ediyor. Her biri farklı nedenlerle beğeniliyor ancak bu modeller ID.7'ye göre daha küçük.
Araç Çok Sade Görünüyor Eleştirisi
Ön tarafta bir ışık çubuğu ve arkada birkaç LED bulunuyor ancak aracın genel yüzeyi oldukça sade. VW, yanma motorlu araçlarından farklı bir tasarım teması istemişti. Ancak yeni yöneticiler ve tasarım başkanları geldikten sonra, VW'lerin VW gibi görünmesi gerektiğine karar verdiler. Bu nedenle, ailedeki bir sonraki aşama için stratejiyi değiştirerek küçük ID.2'yi Polo'nun tanınabilir bir evrimi olarak tasarlayacaklar.
ID.7'nin aerodinamik olması için büyük bir çaba sarf ediliyor. Sürüklenme katsayısı etkileyici bir şekilde 0.23Cd'ye indirildi. Ayrıca, daha yüksek bir SUV'a göre frontal alan daha az olduğu için toplam sürüklenme daha da etkileyici.VW'nin diğer ID ürünleri gibi, 7 de grubun MEB platformu üzerine inşa edilmiş. Öne çıkan özellik, tek şarjla 435 mil menzil. Bu, kullanılabilir 86kWh Pro S bataryası ile elde ediliyor ve 2024 ortasında piyasaya sürülecek. Aynı zamanda, 77kWh bataryaya sahip çift motorlu GTX modeli de yaklaşık aynı zamanda piyasaya sürülecek.
Gerçekten büyük, değil mi? Bu, VW'nin önceki korkunç bilgi-eğlence sistemlerinin bir sonraki nesli ve eleştirilere gerçekten kulak verdikleri iyi haber. Daha duyarlı ve daha özelleştirilebilir, böylece sık yaptığınız işlemleri daha az dokunuşla yapabilirsiniz. Oldukça düzgün. Çift motorlu rakipleri gibi hızlı değil ama yavaş da değil. Virajlarda daha etkileyici ve ID.4 gibi diğer aynı boyuttaki crossover'lardan daha hafif hissediyor. İngiltere'nin B yollarında iyi sönümlenmiş. Aynı zamanda oldukça sessiz ve mil yutmada gerçekten iyi.
2023'te özel bir 'Pro Launch Edition' duyuruldu, fiyatı £55,570. Ancak 2024'ün başlarında İngiltere sokaklarına çıkmadan önce, aynı donanıma sahip bir Match versiyonu £51,550 fiyatla piyasaya sürüldü. Açıkçası EV pazarı rekabetçi. ID.7 birçok açıdan görevini tam anlamıyla yerine getirmiş. Alan, konfor, menzil ve verimlilik etkileyici. Pratik ve oldukça sessiz ve konforlu, ancak güç arka tekerleklere gönderilse de çok sportif değil.Fiyat biraz sorun teşkil ediyor. Evet, alan açısından rakiplerinden daha geniş ama Tesla, BYD ve Hyundai bu paraya size AWD sunuyor. Biraz pil kapasitesi ve arka alan kaybını göze alırsanız, sürücünün tercihi olan BMW i4 bile var. Ancak ID.7, alan, konfor, menzil ve verimlilik açısından birçok yönden mükemmel. Belki de en önemlisi, daha önceki ID modellerinden daha kullanışlı ve daha az tuhaf. VW'ler dostça olmalı. Bu da öyle.
Volkswagen ID.7 Araç İncelemesi
Özellik | ID.7 Pro | ID.7 Pro S | ID.7 GTX |
---|---|---|---|
Menzil (Tek Şarjla) | 384 mil | 435 mil | - |
Batarya Kapasitesi | 77kWh | 86kWh | 77kWh |
Güç | 282bhp | - | - |
Tork | 402lb ft | - | - |
Sürüş Tipi | RWD | - | AWD |
Fiyat | £51,550 | - | - |
Not: ID.7 GTX ve Pro S modellerinin detaylı özellikleri ve fiyatları henüz açıklanmamıştır.