Tesla kurulduğu yıldan bu yana, en kötü başlangıcını 2024 yılında yapmış oldu. Yıla 100 milyar dolara yakın bir kayıpla başladı. Artan malzeme maliyetleri ve eleman maaşlarını arttırma zorunluluğu ve bunun da ötesinde, Çin ile rekabet çabası Tesla'yı olumsuz etkiliyor.
Tesla'nın Piyasa Değerindeki Düşüş
Tesla, piyasa değerinde 94 milyar doların üzerinde bir kayıp yaşadı. Bu düşüş, şirketin 2010 yılında halka açıldığından bu yana yaşadığı en kötü yıl başlangıcı olarak kayıtlara geçti.
Tesla'nın piyasa değerindeki azalma, özellikle Çin'den gelen yoğun rekabet ve özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde elektrikli araçlara olan talebin azalması gibi faktörlere bağlanıyor. Bu eğilim, 2023 yılında Tesla'nın hisse fiyatının iki katından fazla arttığı performansıyla keskin bir tezat oluşturuyor.
Cowen'den analist Jeffrey Osborne gibi uzmanlar, Tesla'nın büyüme durgunluğu konusunda endişelerini dile getiriyorlar. Çin'deki Tesla elektrikli araçlarının fiyatlarında yapılan indirimler, bu endişeleri artırıyor ve yoğun rekabet nedeniyle tüm sektörde bir düşüşe işaret ediyor. Talebi artırmak için Tesla, 2023'ün başından bu yana fiyatları agresif bir şekilde düşürdü, ancak bu, şirketin bir zamanlar büyük olan gelirlerinde düşüşe yol açtı. Bir önceki yılın üçüncü çeyreğinde brüt kar marjı, bir yıl öncesine göre %27.9'dan %16.3'e düştü.
Tesla, Kızıl Deniz'deki sorunlar nedeniyle Berlin fabrikasına yönelik tedarik rotalarını ayarlamak zorunda kaldı ve bu da üretimin geçici olarak durmasına neden oldu. Ayrıca, şirketin azalan piyasa değeri, Elon Musk'ın net değerini de etkiledi. Bloomberg Milyarderler Endeksi'ne göre, Musk'ın serveti 23 milyar dolar azalarak 206 milyar dolara düştü.
Bu durum, elektrikli araç piyasasında döngüsel bir düşüşü ve rekabet dinamikleri ile fiyat indirimlerinin karlarda keskin bir düşüşe yol açmasını yansıtıyor. Makale, artan rekabet ve piyasa baskıları arasında piyasa pozisyonunu ve karlılığını koruma konusunda Tesla'nın karşılaştığı zorlukları vurguluyor.