Rusya'nın Gelecek Vaat Eden Elektrikli Otomobili "Atom"un Tasarımı Aerodinamik ve Gürültü Azaltma Amacıyla Değişti
Rusya'nın gelecek vaat eden elektrikli otomobili "Atom"un üretimi 2025 yılının ortasında başlayacak. Ancak geliştiriciler, bu süreçte aracın tasarımında önemli iyileştirmeler yapıyor. Son yapılan duyuruya göre, Atom'un dış tasarımında aerodinamik performansı artırmak, sürüş kontrolünü iyileştirmek, gürültü seviyesini ve kirliliği azaltmak, aynı zamanda menzili artırmak amacıyla değişiklikler yapıldı.
Yenilenen Dış Tasarım
Atom, aerodinamik performansını artırmak için yeni tekerlek kemerleri ve arka görüş aynaları aldı. Kaputun eğimi ve arka kenar profilinde yapılan değişiklikler, radyatör ızgarasına hareketli elemanlar eklenmesiyle birlikte aracın aerodinamik yapısını iyileştirdi. Arka spoyler, aracın daha sportif bir görünüm kazanması ve çatı hattının görsel olarak uzatılması amacıyla yeniden tasarlandı. Arka tampon ve gövde direğindeki difüzör şekli, aracın arkasında oluşan hava akışlarını optimize etmek için gözden geçirildi.
İç Mekan ve Teknolojik Yenilikler
Atom'un ön aydınlatması ve fonksiyonel LED şeridin konturu yeniden tasarlandı. LED şeridin altında, sürücüye aktif destek sağlayan ADAS 2.0+ radarı ve kamera sistemi yer alıyor. Arka kapıların şekli, açılış kolaylığı sağlamak üzere korunarak elektrikli açma özelliği eklendi ve arka kapı kolları düğmelere dönüştürüldü. Ayrıca, aracın kapı menteşeleri güçlendirildi, bu da sürücü ve yolcular için daha yüksek bir konfor seviyesi sağlamayı amaçlıyor.
Performans ve Özellikler
Atom'un boyutları, uzunlukta 3995 mm, genişlikte 1780 mm ve yükseklikte 1615 mm olacak, yol açıklığı ise 170 mm olarak belirlendi. Arka aksa monte edilecek tek elektrik motoru 204 beygir güç üretecek. 77 kWh kapasiteli batarya ile Atom, şarj başına 500 kilometreye kadar menzil sunacak. Ayrıca, ikinci bir motorla donatılmış dört tekerlekten çekişli bir versiyonun da piyasaya sürülmesi planlanıyor.Bu, Atom'un piyasaya sürülmesine hazırlık sürecinde yapılan ilk güncelleme değil. Geçen yılın sonlarında daha ergonomik bir direksiyon simidi ve gömülü ekranın yeniden tasarlandığı duyurulmuştu.
kaynak. 3dnews.ru