Nikola Corp, bir dizi ciddi zorlukla karşılaştıktan sonra, ABD pazarı için hidrojen yakıtlı hücreli kamyonların üretimine odaklanmaya karar verdi. Bu strateji değişikliği, fon eksikliği nedeniyle gerçekleşti. Şirketin son çeyreklik kazanç raporunda belirtildiği üzere, üretilen 42 hidrojen yakıtlı kamyonun 35'i Amerikan bayilerine müşterilere teslim edilmek üzere gönderildi.
HİDROJEN YAKITLI KAMYONLAR
Nikola, Kuzey Amerika'da hidrojen yakıtı kullanan ilk ana hat taşıyıcı tedarikçisi oldu. Özel hücrelerde hidrojen, güç ünitesini çalıştırmak için elektrik enerjisi üretirken, bu araçların egzozundan sadece su buharı çıkar. İlk partiden yedi kamyon, şirket tarafından tanıtım amaçları ve testler için saklandı. Kuzey Amerika'da şirketin zaten altı taşıma şirketi müşterisi bulunuyor. Bu müşterilerden biri, tek bir dolumla 1386 km'lik bir yolculuk yapmayı başardı.
Geçen yıl, Nikola, Tre serisine ait tüm pil güdümlü kamyonları, onların traksiyon pillerini daha güvenli ve alevlenmeye meyilli olmayanlarla değiştirmek üzere geri çağırmak zorunda kaldı. Şirket, bu işi ilk çeyreğin sonuna kadar tamamlamayı ve ikinci çeyreğin sonuna veya üçüncü çeyreğin başına kadar tüm yenilenmiş kamyonları müşterilere geri döndürmeyi planlıyor. Bu işlemden sonra, şirketin kendi depolarında saklanan Nikola Tre pil güdümlü kamyonları modernize etmeye başlayacak. Bu kamyonlar, 2024 yılının sonuna kadar satılacak.
Finansal sonuçlara gelince, Nikola Corp'un geliri çeyrek boyunca iki katından fazla artarak 11,5 milyon dolara yükseldi. Ancak, 2023 yılının tamamı için gelir, 2022 yılına göre daha düşük oldu: sırasıyla 35,8 milyon dolar ve 49,7 milyon dolar. Geçen çeyreğin net zararları 222 milyon dolardan 153,6 milyon dolara düşürülebildi, ancak 2023 yılının tamamı için net zararlar 966 milyon dolara yükseldi.