Geçen yıl, Kaliforniya yollarında otonom araçların kat ettiği mesafe, bir önceki yıla göre beş kat artarak yaklaşık 5,3 milyon kilometreye ulaştı. Bu artış, özellikle Cruise ve Waymo gibi şirketlerin aktif kullanımı sayesinde gerçekleşti. Cruise, toplam mesafenin %63'ünü kendi filosuyla kat ederken, Waymo'nun payı %36 oldu. Kalan %1'lik kısım ise Kaliforniya'da sürücüsüz prototipleri kullanma iznine sahip diğer şirketler arasında paylaşıldı.
OTONOM ARAÇLAR YOLLARDA DAHA GÜVENLİ
2022'nin sonundan 2023'ün sonuna kadar, bir güvenlik sürücüsü bulunan otonom prototipler, bir önceki döneme göre %11,8 daha fazla, toplamda 9,12 milyon km yol kat etti. Özellikle San Francisco, otonom taşımacılığın yoğun olarak kullanıldığı bölgelerden biri oldu. Cruise'un sürücüsüz taksi hizmetine bazı vatandaşlar olumlu bakarken, bazıları ise bu araçların yol açtığı trafik sorunları nedeniyle rahatsızlık duydu.Kaliforniya'da otonom araç test etme iznine sahip 38 şirketten altısına, güvenlik sürücüsü olmadan test yapma izni verilmişti. Bu şirketler arasında Waymo, Zoox (Amazon), Apollo (Baidu), Nuro, WeRide ve AutoX bulunuyor. Ancak, Cruise'a (GM) ait bir prototipin San Francisco'da bir yaya kazasına karışmasının ardından, bu şirketin benzer izni iptal edildi ve Cruise, diğer Amerikan eyaletlerindeki faaliyetlerini kendi isteğiyle durdurdu. Çinli şirketlerin Kaliforniya sokaklarında kamera dolu otonom taksileri test etmesi, Amerikan vatandaşlarının kişisel verilerinin güvenliği konusunda bazı Amerikan yasama üyelerinin endişelenmesine neden oldu.Bu bilgiler, otonom araçların gelişiminde önemli bir dönüm noktasını ve toplumsal kabul ile güvenlik endişeleri arasındaki dengeyi gösteriyor. Otonom araç teknolojisinin ilerlemesi, trafik güvenliği, veri koruma ve şehir planlaması gibi alanlarda yeni tartışmaları da beraberinde getiriyor.