weather
8°
Instagram
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
HAFİF YAĞMUR
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Teknoloji Japonlar Yüzde 60 Daha iyi Dolan Lityum Pil Geliştirdi

Japonlar Yüzde 60 Daha iyi Dolan Lityum Pil Geliştirdi

Japonlar Yüzde 60 Daha iyi Dolan Lityum Pil Geliştirdi
Okunma Süresi: 2 dk

Kobalt sadece pahalı ve nispeten nadir bir element değil, aynı zamanda zehirlidir, çünkü Kongo'da kobalt çıkaran işçiler sağlık açısından çok zarar görüyor. Japon bilim insanları, daha yüksek şarj depolama yoğunluğuna sahip olan ve halen mevcut üretim hatlarında üretilebilen, kobalt içermeyen lityum iyon piller oluşturmayı başardılar.

Nikel İçeren Lityum İyon Piller

İkinci durum, mevcut işletmelerde büyük bir modernizasyon olmadan yeni tip bir pil üretmenin mümkün olacağı ve bunun da para tasarrufu sağlayacağı anlamına geliyor. Geleneksel olarak nikel içeren lityum iyon piller, bileşimlerinde aynı anda kobalt ve manganez kullanıyordu. Demir fosfat bazlı piller kobalt gerektirmiyordu, bu da bunların %30 daha düşük maliyetle üretilmesini mümkün kılıyordu. Pahalı olmasının yanı sıra kobalt, uygun şekilde dönüştürülmediği -eritilmediği takdirde çevre için bir tehdit oluşturduğundan, değiştirilmesi için birçok neden vardır.

Tokyo Üniversitesi Geliştirdi

Tokyo Üniversitesi'ndeki bilim adamları, lityumun yanı sıra nikel, manganez, silikon ve oksijen içeren lityum iyon piller geliştirdiler. Deneylerin gösterdiği gibi elemanların bu kombinasyonu, daha yüksek voltajlarla çalışmaya izin verir. Bu, elektrikli araçlar için iyidir çünkü çekiş aküsünün şarj hızı, daha güçlü şarj istasyonlarının kullanılmasıyla artırılabilir.

Bu tür pillerin önceki prototipleri, düşük şarj ve deşarj döngüsü ömrüne sahipti. Japon bilim adamları elektrolitin bileşimini iyileştirerek sorunu çözmeyi başardılar. 1000 deşarj döngüsüne sahip testlerin sonuçlarına göre, "jeton" form faktöründe oluşturdukları pil hücresinin prototipi, nominal kapasitesinin %80'ini koruyabildi.

Bu tip piller, günümüzde kobaltsız pillerin en uygun versiyonu olarak kabul edilen LFP pillere kıyasla %60 daha yüksek şarj depolama yoğunluğuna sahiptir. Teorik olarak yeni pillerin şarj depolama yoğunluğu kobalt içeren pillerden bile daha yüksektir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Kapadokya Semaları Al Bayraklarla Renklendi

Kapadokya Semaları Al Bayraklarla Renklendi