weather
8°
Instagram
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
HAFİF YAĞMUR
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Teknoloji Havacılık Sektöründe Hidrojen Yakıt Devri Başlıyor

Havacılık Sektöründe Hidrojen Yakıt Devri Başlıyor

Havacılık Sektöründe Hidrojen Yakıt Devri Başlıyor
Okunma Süresi: 2 dk

Sivil havacılıkta çevre dostu yakıt alternatifleri arayışı, giderek artan bir şekilde hidrojeni ön plana çıkarıyor. Uzun mesafeler için pil gücü yetersiz kalırken, hidrojen yakıt hücreleri veya doğrudan hidrojen yanması, uçaklar için umut verici bir çözüm olarak görülüyor. Özellikle, hidrojenin kriyojenik soğutma (-253 °C) ile sıvılaştırılması ve ardından sıkıştırılması, yakıt yoğunluğunu ve dolayısıyla enerji kapasitesini artırıyor. Bu yöntem, uçakların daha uzun mesafeleri, ekipman karmaşıklığını artırmadan kat etmesini sağlayabilir.

San Francisco Merkezli  Şirket Verne Hidrojen Yakıtlar Üzerinde Çalışıyor

San Francisco merkezli genç bir şirket olan Verne, bu konsept üzerinde çalışıyor. Verne, Lawrence Livermore Ulusal Laboratuvarı'ndaki bilim insanlarının 25 yıl önce önerdiği bu yaklaşımı inceledi ve geçen yıl burada bir dizi deney yaptı. Bu deneyler, Verne'in çözümünün kriyojenik tanklarda %27 daha fazla sıvı hidrojen depolamasına olanak tanıdığını gösterdi. Şirket, bu oranı %40'a çıkarabileceğini ve bu durumun uçuş menzilini önemli ölçüde artıracağını düşünüyor.

Kriyojenik sıvı hidrojenin basınç altında saklanmasının diğer avantajları arasında, havaalanı altyapısında büyük tasarruflar sağlayacak basit bir yakıt ikmal süreci ve 700 bar basınç altındaki gaz halindeki hidrojen için gerekli olan karmaşık tank yapılarına kıyasla daha basit tank tasarımları yer alıyor. Ayrıca, tank içindeki gazların doğal genleşmesi sayesinde yakıtın kendiliğinden soğutulması da bir başka avantaj.

En önemli gelişme ise, Verne'in kriyojenik sıvı ve sıkıştırılmış hidrojenle çalışan bir uçağın ortak geliştirilmesi ve test edilmesi için ZeroAvia ile anlaşma imzalaması oldu. Bir yıl önce ZeroAvia, hidrojen yakıt hücreleriyle çalışan en büyük sivil uçağın ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve havacılıkta hidrojen kullanımının en iyi yolunu bulmayı hedefliyor. Verne'in önerisi, bu alanda büyük bir potansiyel taşıyor olabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Bitcoin (BTC) Yükselmeye Devam Ederse SOLANA Ne Olacak?

Bitcoin (BTC) Yükselmeye Devam Ederse SOLANA Ne Olacak?