Geçtiğimiz günlerde Google Bard yeni bir güncelleme aldı. Bu yapay zeka artık Youtube videolarını izleyecek, metni özetleyecek ve ziyaretçiye sunacak.. Bunun Youtube İçerik Üreticilere zararı Ne Olacak?
Başka bir ifade ile ziyaretçinin youtube videosunu izlemesi gerekmeyecek. Pekiyi bu ne demek? Tabi ki ziyaretçi video izlemezse, reklam da izlemeyecek. Reklam izlemezse içerik üretici kesim, para kazanmamaya başlayacak. Yani Google kendi çalıp kendi oynayacak gibi duruyor. Google'ın yapay zeka destekli sohbet robotu Bard, YouTube videolarını izleyip içerikleri kullanıcılara özetleme yeteneği kazandı. Bu gelişme, Bard'ın son güncellemesiyle geldi ve kullanıcılara, videoları izlemeden reçete gibi belirli bilgileri ve ana noktaları elde etme imkanı sunuyor.
Bard Youtuberları Bitirebilir
Bu özellik, kullanıcıların yaşamını kolaylaştırabilirken, aynı zamanda içerik üreticilerinin yaratıcılığına ve gelirlerine etki edebilecek endişeleri de beraberinde getiriyor. Örnek olarak, Bard'ın bir "Espresso Martini" kokteyli reçetesi videonun önemli noktalarını başarıyla topladığı, ancak videoda olmayan bazı detayları eklediği gözlemlendi. Bu fonksiyon şu anda sadece Google'ın Labs programında deneme aşamasında ve sınırlı kullanım gerektiriyor. Bard'ın kullanımı, şimdilik YouTube'da içerik pazarlama stratejisine tehdit oluşturmuyor, ancak gelecekte bu tür araçların YouTube'a entegrasyonu, içerik üreticileri için yeni zorlukları beraberinde getirebilir