Ford, bir zamanlar elektrikli araç pazarında öncü olmayı hedefleyen bir otomobil üreticisi, elektrikli araçlarının beklenen başarıyı gösterememesi nedeniyle bazı önemli projelerinde ertelemeye karar verdi. Şirket, üç sıralı koltuklara sahip bir elektrikli SUV'nin üretimine 2027 yılına kadar başlamayacak ve bir elektrikli pikap üzerindeki çalışmalarını 2026 yılına kadar erteleyecek. Ford Model e bölümü, 2023'ün dördüncü çeyreğinde 1,6 milyar dolarlık bir kayıp bildirdi ve şirket, tüketici talebini daha iyi karşılamak amacıyla elektrikli araçlara olan yatırımlarını azaltma kararı aldı.
FORD ONTARİO ERTELENDİ
Ford'un Ontario, Oakville'deki fabrikasında başlaması planlanan isimsiz SUV üretimi, piyasanın bu tür araçlar için daha olgun hale gelmesini beklemek istemesi nedeniyle ertelendi. ABD'de 100'den fazla elektrikli araç modeli bulunmasına rağmen, sadece Tesla Model X, Rivian R1S, Kia EV9 ve bazı Tesla Model Y konfigürasyonları üçüncü sıra koltuklar sunuyor.
Ford, Tennessee'deki BlueOval City kampüsünün inşaatı tamamlanana kadar elektrikli pikap üretimini de erteledi. Bu arada, şirket Ohio, Avon Lake'deki montaj tesisini genişletiyor ve burada yeni nesil bir elektrikli ticari araç orta on yılda üretilecek.
Ford, elektrikli araçlarının ikinci neslini temsil etmesi planlanan elektrikli pikap ve SUV ile birlikte, karlı elektrikli araçlar üretme "mükemmel formülünü" bulmaya çalışıyor. Ancak bu araçlar henüz tasarım aşamasından çıkmadı. Ford, daha küçük, uygun fiyatlı, karlı ve esnek bir elektrikli araç platformu üzerinde çalışıyor.
2024'ün ilk çeyreğinde, Ford'un hibrit araç satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre %42 artarak 38.421'e ulaştı. Elektrikli araç satışları ise %86 artışla 20.223'e yükseldi. Ancak, şirketin benzinli SUV'ları Escape, Explorer, Expedition ve Bronco, tüm zamanların en iyi satış sonucunu elde ederek 216.997 adet satıldı. Bu, Amerikan tüketicilerinin mevcut gerçek tercihlerini yansıtıyor ve bu tercihler elektrikli araçlardan yana değil.
Ford'un bu adımları, elektrikli araç pazarındaki zorlukları ve tüketici taleplerinin dinamik doğasını gözler önüne seriyor. Şirket, pazarın gelişimine uyum sağlamaya ve elektrikli araç stratejisini tüketici taleplerine göre şekillendirmeye çalışıyor.