weather
8°
Instagram
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
HAFİF YAĞMUR
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Teknoloji Deniz Tabanının 106 Metre Altında Çalışıyor

Deniz Tabanının 106 Metre Altında Çalışıyor

Çin, tünel kazma teknolojisinde yeni bir rekora daha imza attı. Yerli olarak geliştirilen tünel açma makinesi (TBM) ile dünyanın en derin sualtı kazısı başarıyla tamamlandı. Bu heyecan verici gelişme, hem yurt içi hem de uluslararası alanda büyük yankı uyandırdı.

Deniz Tabanının 106 Metre Altında Çalışıyor
Okunma Süresi: 2 dk

Çin, tünel kazma teknolojisinde yeni bir rekora daha imza attı. Yerli olarak geliştirilen tünel açma makinesi (TBM) ile dünyanın en derin sualtı kazısı başarıyla tamamlandı. Bu heyecan verici gelişme, hem yurt içi hem de uluslararası alanda büyük yankı uyandırdı.

“Shenjiang No. 1” ile Derinliklerde Rekor


Çin'in yerli üretimi olan ve "Shenjiang No. 1" adı verilen tünel açma makinesi, 13,42 metre kesme çapına sahip. Bu dev makine, Pearl Nehri halicinde deniz tabanının tam 106 metre altındaki sualtı yüksek hızlı demiryolu tünelinin kazısını 19 Ağustos'ta başarıyla tamamladı. Bu tünel, sadece Çin’in değil, dünyanın en zor sualtı kazı projelerinden biri olarak tarihe geçti.

Teknolojinin Gücüyle Zorlu Koşullar Aşıldı


Tünel, 3.590 metre uzunluğunda ve Dongguan şehrini Guangzhou'nun Nansha bölgesine bağlıyor. Guangdong eyaletinde yer alan bu hat, Shenzhen-Jiangmen Demiryolu’nun en kritik noktalarından biri. Zorluk ise sadece derinlik ve su basıncından ibaret değil; karmaşık hidrolojik ve jeolojik koşullar, projeyi daha da zorlu hale getirdi.

Makine, 13 farklı jeolojik katmandan geçmek zorunda kaldı ve 1,06 MPa'lık aşırı su ve toprak basıncına maruz kaldı. Bu koşullarda yapılan her kazı, büyük bir mühendislik başarısı olarak değerlendiriliyor. Tünelin 490 metrelik fay bölgesinde yapılan çalışmalar, inşaatın en karmaşık ve riskli kısmı olarak kabul ediliyor.

Akıllı Sistemlerle Güvenli Kazı


Bu zorluğun üstesinden gelebilmek için "Shenjiang No. 1", son teknoloji akıllı sistemlerle donatıldı. Otomatik basınç kapatma, gelişmiş havalandırma ve soğutma sistemleri sayesinde, makine zorlu jeolojik koşullarda bile kesintisiz ve güvenli bir şekilde çalışmayı başardı. Tünel kazısının tamamlanması tam 969 gün sürdü.Çin, bu tür projelerde elde ettiği deneyim ve başarılarla sadece kendi sınırlarını aşmakla kalmıyor, dünya genelinde de TBM teknolojisinde lider konuma yükseliyor. Bugün dünya üzerindeki her 10 TBM’den 7’si Çin üretimi ve Çin’de kullanılan TBM'lerin yüzde 95'i yerli olarak üretiliyor.


Bu büyük başarı, Çin’in mühendislik ve teknoloji alanındaki liderliğini daha da pekiştirirken, gelecekte daha da iddialı projelere imza atılacağının bir göstergesi. Shenzhen-Jiangmen Demiryolu tamamlandığında, Shenzhen'deki Qianhai serbest ticaret bölgesi ile Guangzhou'daki Nansha serbest ticaret bölgesi arasındaki seyahat süresi sadece 30 dakikaya düşecek. Bu da, bölgedeki ekonomik kalkınmayı önemli ölçüde artıracak.Çin Demiryolu Ekipman Grubu’nun baş mühendisi Jia Lianhui’ye göre, tünel kazma makineleri ve bulut bilgi işlem merkezleri ile desteklenen akıllı kazı teknolojileri, yakın gelecekte gözetimsiz ve tamamen otomatik hale gelecek.




Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
 Samsung’dan Ultra İnce Galaxy Book5 Pro 360 Tanıtıldı

Samsung’dan Ultra İnce Galaxy Book5 Pro 360 Tanıtıldı