Çin, dünya genelinde en fazla otonom araç testi yapan ülke konumunda bulunuyor. Ülkede en az 16 şehir, otonom araçların halka açık yollarda test edilmesine izin veriyor ve 19 Çinli otomobil üreticisi bu alanda liderlik için yarışıyor. Bu duruma devletin sağladığı güçlü destek de eklenince, Çin otonom araç teknolojilerinde öncü bir rol oynuyor.
ROBOT TAKSİLER HER YERDE OLACAK
Çin hükümeti, şehirlerde robot taksiler için test alanları oluştururken, güvenlik sorunlarına ilişkin çevrimiçi tartışmaları ve kazaları sansürleyerek halkın endişelerini kontrol altında tutuyor. JD Power tarafından yapılan anketler, Çinli sürücülerin, Amerikalı sürücülere göre bilgisayarlara araçlarını emanet etmeye daha istekli olduklarını gösteriyor. Ayrıca, Çinli firmalar ABD ve Avrupa'da araştırma merkezleri kurarak elde ettikleri verileri Çin'de kullanıyor, ancak bu veriler yabancı üreticilere açılmıyor.
Wuhan şehri, 500 Baidu robot taksinin çalıştığı ve bu sayının yakında 1000'e çıkacağı en büyük test alanına sahip. Bu testlerin çoğu, sürücü kontrolü olmadan yapılıyor. Pekin, Baidu ve Huawei tarafından geliştirilen gelişmiş sürüş destek sistemlerinin test edilmesi için dokuz Çinli otomobil üreticisine izin verdi.
Bununla birlikte, hükümet güvenlik ihlallerine ilişkin istatistikleri yayımlamıyor ve medya bu tür olayları nadiren haber yapıyor. 2024 yılına ait bir olayda, Aito M7 Plus model bir elektrikli araç kaza yaptı ve bu olay devlet medyasında çok az yer buldu. Xiaomi'nin bir aracıyla ilgili benzer bir kaza haberi ise internetten hızla kaldırıldı. Bu tür vakalar, otonom araç teknolojisinin güvenliğini sorgulayan bağımsız soruşturmaların sansürlendiğini ortaya koyuyor.
Otonom araçların veri toplama yetenekleri ve bu verilerin potansiyel olarak hassas bilgileri içerebilmesi, güvenlik uzmanlarını endişelendiriyor. Çin hükümeti, yabancı şirketlerin bu tür yüksek çözünürlüklü haritalara doğrudan erişimini engelliyor ve bu da testler sırasında toplanan verilerin Çin dışına çıkarılmamasını sağlıyor
Kaynak: 3dnews