Elektrikli araçların yükselen döneminde, hava direncini en aza indirgeme çabası, özellikle yüksek hızlarda seyir halindeyken araçların menzilini uzatma avantajıyla stratejik bir önem kazandı. Bu bağlamda Chery elektrikli araba aerodinamik sürtünme katsayısını rekor düzeylere indirerek otomotiv endüstrisinde dikkat çekici bir prototip ortaya koydu.
Matematiksel Modelleme Yapılarak Yapay Zekaya Prototip Yaptırıldı
Çin merkezli firma tarafından matematiksel modellemeler ve yapay zeka sistemlerinin yardımıyla dizayn edilen bu prototip araç, sanal testlerde 2.000'den fazla farklı tasarım arasından seçildi. Rüzgar tüneli testleri sonucunda elde edilen 0.168 gibi dikkate değer düşük bir sürtünme katsayısı, otomobil sektöründe yeni bir başarı olarak kaydedildi. Araç geliştiricileri, yapay zekanın önerilerinin yanı sıra ton balığının aerodinamik yapısından da ilham alarak tasarımı şekillendirdiler.
Sürtünme Katsayısı Düşük
Chery'nin yayınladığı görseller Electrek'in belirttiğine göre, aerodinamik açıdan bugüne kadar üretilmiş en etkili elektrikli araç olan GM EV1, hâlâ 0.19 sürtünme katsayısıyla liderliğini koruyor. Chery'nin prototip aracı ise henüz seri üretime geçmedi ve tasarımcıların kesinlikle üretime alıp almayacağı konusu belirsizliğini koruyor.
Öte yandan, sürtünme katsayısı 0.175 ile Lightyear 0 adında bir elektrikli araç, sınırlı sayıda da olsa üretildi. Üretici firma iflas etmiş olmasına rağmen piyasaya dönme umutlarını koruyor. Aptera Motors ise sürtünme katsayısını 0.15 hatta 0.13'e düşürme hedefiyle bu yarışın henüz bitmediğini gösteriyor. Mercedes-Benz ise VISION EQXX konseptiyle 0.17'lik sürtünme katsayısı elde ederek, Chery'nin elde ettiği sonuçlara oldukça yaklaştı. Şimdi gözler, bu teknolojik kazanımların ne ölçüde seri üretime geçirileceğine çevrildi. Alman mühendislerin eseri olan bu araçlar ise, derin deniz canlılarından ziyade bir penguenin akıcı hatları ile mukayese ediliyor.
Kaynak: Electrek