Odun yakarak ısı enerjisi ile elektrik üretimi çok geleneksek bir yöntem ve ABD öyle görünüyor ki bu eski temiz ve çevre dostu yönteme geri dönüş yapmaya başladı. Amerika Birleşik Devletleri'nde, elektrikli araçlar ve elektrikli aletler için yenilikçi bir çözüm olarak odunla çalışan bir şarj istasyonu geliştirildi. Bu, ilk bakışta tuhaf görünse de, elektrik erişiminin olmadığı yerlerde, özellikle ormanlık alanlarda büyük bir avantaj sağlıyor. Örneğin, taigada aküsü bitmiş bir durumda, bol miktarda odun bulunabilirken, elektrik kaynağına erişim olmayabilir. İşte bu tür durumlar için odun ve odun atıklarıyla çalışan bir şarj istasyonu ideal bir çözüm olabilir.
ODUN YAKITLI ŞARJ İSTASYONU
Bu şarj istasyonu, Air Burners adlı Amerikan şirketi tarafından geliştirildi ve Volvo CE ile Rolls-Royce Solutions America (BMW tarafından satın alınan otomobil markasıyla ilişkili olmayan) tarafından daha da geliştirilip kullanıma sunuldu. Air Burners, yaklaşık 20 yıldır odun atıklarını nispeten temiz bir şekilde yakma ekipmanları geliştirmektedir. Şirketin teknolojisi, odun yakma işleminde hava perdesi kullanarak hava kirliliğini %90 oranında azaltıyor. Geliştiriciler, bu teknolojiyi elektrik enerjisi üretmek için modifiye ettiler. BioCharger adı verilen bu şarj istasyonu, saatte 480 kW·h enerji üretebiliyor ve isteğe bağlı olarak bu kapasite 700 kW·h'ye kadar artırılabiliyor. Sistem, saatte 6 ila 8 ton odun yakabiliyor ve yaklaşık 1,7 milyon dolarlık bir maliyete sahip.
Volvo CE ve Rolls-Royce Solutions America şu anda BioCharger'ı pratikte test ediyor. Özellikle Volvo, bu şarj istasyonunu yeni tamamen elektrikli 23 tonluk paletli ekskavatörü EC230'un akülerini şarj etmek için kullanıyor. Ekskavatör, şarj istasyonunun fırınına odun atıyor ve şarj istasyonu da ekskavatörün akülerini şarj ediyor.ABD'de her yıl 70 milyon tonun üzerinde odun atığı toplanıyor ve bunun yarısından fazlası açık alanlarda yakılıyor. Bu durum çevre için faydalı değil ve kontrollü yakma ile elektrik enerjisi üretimi, bu soruna çözüm olabilir.
KAYNAK: https://electrek.co/