Çin'in en büyük elektrikli araç ve hibrit üreticisi olan BYD'nin başkanı, elektrikli otomobillerin ve hibrit araçların 2024 yılının ikinci yarısında Çin pazarının %50'sini ele geçireceğini açıkladı. Ancak Moody's uzmanları, bu durumun ancak 2030 yılına kadar gerçekleşebileceğine inanıyor. Analistlerin verilerine göre, yeni tip güç aktarma organlarına sahip araçlar 2023 yılında Çin pazarının %31,6'sını elde etmiş durumda.
Bu rakam 2015 yılında sadece %1,3'tü. Çinli yetkililer, piyasa katılımcılarına 2025 yılına kadar %20'lik bir pazar payı hedefi koymuştu, ancak bu hedef geçen yıl zaten aşıldı. Moody's temsilcilerine göre, elektrikli araçların ve hibritlerin Çin'de daha da yaygınlaşması sadece hükümet sübvansiyonlarıyla değil, aynı zamanda şarj altyapısının geliştirilmesiyle de kolaylaştırılacak.
UBS analistleri, 2030 yılına kadar Çin'de satılan her beş yeni arabadan üçünün çekiş aküsü ve elektrik motorlarının bir kombinasyonunu kullanacağını tahmin ediyordu. Moody's uzmanlarına göre, Çin'in otomotiv endüstrisi, 2030 yılında ülkenin gayri safi yurt içi hasılasının yüzde 4 ila 5'ini oluşturacak. UBS temsilcileri, Çinli üreticilerin 2030 yılına kadar küresel otomobil pazarının üçte birini kontrol edeceğini, ancak paylarının 2022'de %17'yi geçmeyeceğini söyledi.
Moody's ise jeopolitik risklerin ve ortaya çıkan ticaret engellerinin bu hedefi engelleyebileceği konusunda uyarıyor. BYD ve CATL şirketleri, Avrupa'da cer aküsü üretimi için fabrikalar kuruyor. Bu durum, bu şirketlerle işbirliği yapan tüm üreticiler için elektrikli araç fiyatlarını düşürecek. Önemli olan siyasi düşüncelerin piyasa faktörlerinin önüne geçmemesidir.