Yusuf Başoğlu, Gülsah Elvin Afacan ve Rabia Akkol isimli 12. sınıf öğrencileri, yenilenebilir enerji teknolojileri alanında bir proje ödevi olarak başladıkları bu çalışmada, kolonya dökme işlemini otomatikleştiren bir robot kol tasarladı. Robot, güneş paneli entegrasyonu sayesinde enerjisini yenilenebilir kaynaklardan alıyor ve kolonya döktükten sonra yukarı doğru hareket ederek kullanım kolaylığı sağlıyor.
Yenilikçi Eğitim Yaklaşımının Bir Ürünü
Proje, Selim Yürekten Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin yenilikçi eğitim yaklaşımının bir ürünü olarak dikkat çekiyor. Alan Şefi Arif Emre Ceylan'ın önderliğinde, öğrenciler teorik bilgilerini pratiğe dökerek gerçek dünya problemlerine çözümler üretiyor. Bu proje, öğrencilerin ulusal ve uluslararası arenalarda rekabet edebilecek düzeyde projeler geliştirebileceklerini gösteriyor.
Pandemi Sonrası Hijyenin Önemi
Robot kol, pandemi döneminde artan hijyen ihtiyacına pratik bir çözüm sunuyor. Özellikle kolonyanın geleneksel Türk misafirperverliğinde önemli bir yeri olduğu düşünüldüğünde, bu robotun sağladığı dokunmaksızın kolonya ikramı, hem hijyenik hem de yenilikçi bir yaklaşım olarak öne çıkıyor.
Çok Yönlü Kullanım İmkanları
Geliştirilen robot kol, sadece evlerde değil, hastaneler, oteller ve iş yerleri gibi çeşitli mekanlarda da kullanılabilecek şekilde tasarlandı. Bu çok yönlülük, robotun farklı ihtiyaçlara cevap verebilir olmasını sağlıyor. Ayrıca, projenin gelecekte şeker veya kahve sunumu gibi ek fonksiyonlarla geliştirilmesi planlanıyor.
Geleceğin Mühendisleri İş Başında
Bu proje, Kocaeli'deki lise öğrencilerinin, teknoloji ve mühendislik alanındaki potansiyellerini ve yaratıcılıklarını sergiledikleri bir örnek teşkil ediyor. Robot kol, öğrencilerin insansız hava araçları ve IoT sistemleri gibi çeşitli teknolojik alanlarda da projeler geliştirdiklerinin bir göstergesi.