Türkiye, DP World Yarımca'nın otomotiv sektörüne yönelik yaratıcı 'konteyner içinde otomobil' taşıma çözümü sayesinde binlerce yeni aracı ülkeye sokabiliyor. Türk limanlarında yaşanan yoğunluk, otomotiv pazarındaki büyümeyle birlikte artan talebi karşılamakta zorlanıyor ve yeni araç teslimatlarında ciddi aksamalara yol açıyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre Türkiye, Haziran ayında geçen yıla kıyasla yüzde 37,5 artışla 110 bin araç satışı gerçekleştirerek, tarihi bir rekor kırdı.
Ro-ro limanlarında meydana gelen sıkışıklık nedeniyle Ro-ro gemileriyle yapılan geleneksel ithalat ve taşıma yöntemleri yetersiz kalırken, otomobil üreticileri müşterilerine verdikleri sözleri tutmakta güçlük çekiyor. Bu durum müşterilerin yeni araçlarını almak için daha uzun süre beklemelerine ve hem yeni hem de ikinci el araç piyasalarında fiyatların artmasına neden oluyor.
DP World, ülkeye daha fazla aracın daha hızlı bir şekilde girmesini sağlamak için farklı bir yöntem deneyerek, Çinli otomobil üreticisi Chery Automotive'in yeni SUV modellerini konteynerlere yerleştirerek sevk etmeye başladı ve binlerce aracın naklini mümkün kıldı. Bu sayede araçlar geleneksel vinçlerle konteyner limanlarından boşaltılabildi ve özel bir Ro-ro limanı ya da iskeleye ihtiyaç duyulmadı; böylece pazara ulaşma süreci daha verimli ve esnek bir hale geldi.
DP World ve Chery, konteyner içinde araç taşıma çözümüyle Türkiye pazarına giriş yaptı. Bu çözüm sayesinde, her konteynere 3 SUV sığdırmak için özel raf düzenlemesi kullanıldı. Böylece araçların Çin'den Türkiye'ye nakliyesi daha verimli ve ucuz hale geldi. Ayrıca Türkiye, Chery'nin Avrupa pazarına açılması için stratejik bir konum kazandı.
Chery, Avrupa'daki varlığını artırmak istiyor ve konteyner içinde araç çözümü bu hedefe ulaşmada önemli bir avantaj sağlıyor. DP World Avrupa CEO'su ve Genel Müdürü Rashid Abdulla, "DP World olarak küresel bir akıllı ticaret etkinleştiricisi olduğumuzu ifade ediyoruz. Bu çözüm, bu vizyonumuzun yenilikçi bir yansımasıdır. Otomotiv sektörü son yıllarda küresel ve yerel düzeyde çeşitli değişimler ve zorluklarla karşılaştı. Ekibimiz, bu zorlukları aşmak için alternatif bir çözüm geliştirdi ve Chery'nin Türkiye pazarına girmesinde kilit bir rol oynadı" dedi.
DP World Yarımca CEO'su Kris Adams ise "Yarımca'daki terminalimiz, geleneksel olarak araç taşımayan bir terminaldir. Ancak şimdi yeni araçlar için önemli bir merkez haline geldi. Sunduğumuz yeni yenilikçi çözümler, Chery'nin bu pazarda ve komşu ülkelerde önemli bir oyuncu olmasına katkıda bulunacak. Hem Türkiye ekonomisine hem de tüketicilere fayda sağlayacak" diye konuştu.