weather
8°
Instagram
Facebook
Twitter
YouTube
LinkedIn
Kocaeli
HAFİF YAĞMUR
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Kocaeli Haberdar Eğitim Milli Eğitim Bakanlığı Yeni Müfredatı Duyurdu!

Milli Eğitim Bakanlığı Yeni Müfredatı Duyurdu!

Millî Eğitim Bakanlığı'nın yeni müfredat taslağı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ile öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını hedefliyor! İşte MEB'in açıkladığı yeni müfredat...

Milli Eğitim Bakanlığı Yeni Müfredatı Duyurdu!
Okunma Süresi: 3 dk

Millî Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yeni müfredat taslağı, " Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adı altında tüm eğitim kademeleri için sunulan ve önümüzdeki eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanacak olan bir eğitim programıdır. Bu yeni müfredat, öğrencilerin çağın gereksinimlerine uygun beceriler kazanmalarını hedeflemekte ve toplumsal iletişimden bilimsel düşünceye kadar geniş bir yelpazede konuları kapsamaktadır. İşte Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni müfredat açıklaması;

''Müfredat hazırlık sürecinde, çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler sistematik hâle getirildi. 
 
Modelin beceriler çerçevesi oluşturulurken akademisyen, öğretmen ve diğer eğitim paydaşlarının katılımıyla yirmi çalıştay düzenlendi. Sonrasında her bir ders için oluşturulan ekipler, yüzlerce toplantı yaparak müfredatın hazırlıklarını tamamladı. 
 
Sadece yaz aylarından itibaren bugüne kadar 1000'den fazla öğretmen ve akademisyen ile toplantılar düzenlendi, 260 akademisyen 700'ün üzerinde de öğretmen bu toplantılara sürekli katıldı.
 
Bunun dışında ilave olarak görüşlerine başvurulan akademisyenler ve öğretmenlerle birlikte 1000'in üzerinde eğitim paydaşı, ortak çalıştı. Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de müfredat için yoğun çalışma yürüttü. 
 
Bir haftalık askı sürecinin ardından "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak.
Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.''

YENİ MÜFREDATIN KADEMELİ UYGULAMASI

Millî Eğitim Bakanlığı, yeni müfredatı 2024 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli bir şekilde uygulamaya başlayacak. Bu kademeli geçiş, eğitim sistemine düzenli bir entegrasyon sağlayarak öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul yönetimlerinin yeni müfredata uyum sürecini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Her eğitim kademesi için belirlenen dersler ve içerikler, çağın gerektirdiği bilgi ve beceriler doğrultusunda özenle seçilmiştir.

ALAN BECERİLERİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ

Yeni müfredat, özellikle matematik ve fen bilimleri başta olmak üzere, çeşitli derslerde öğrencilere kazandırılması hedeflenen alan becerilerine büyük önem vermektedir. Matematik dersinde beş temel beceri; matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme üzerinde durulurken, fen bilimlerinde 13 farklı beceri tanımlanmıştır. Bu beceriler, bilimsel düşünceyi ve metodolojiyi temel alarak öğrencilerin analitik yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

SOSYAL BİLİMLERDE ÇAĞDAŞ BECERİLER

Sosyal bilimler müfredatı, 21. yüzyıl becerileri ile güçlü bir bağ kuracak şekilde tasarlanmıştır. Yeni program, 17 farklı beceriye odaklanarak öğrencilerin zamanı algılama, kanıta dayalı sorgulama, tarihsel empati gibi yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, sosyal katılım ve girişimcilik gibi beceriler de öğrencilerin topluma aktif katılımlarını teşvik edecek biçimde dâhil edilmiştir. Bu yaklaşım, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirebilmeleri için gereken donanımı sağlamayı hedefler...

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
EBA'ya Giriş Yöntemleri

EBA'ya Giriş Yöntemleri