MAN kamyon üreticisinin ilginç çıkışı... ticari taşıtların hidrojenle çalıştırılması hakkında görüşleri yenilenebilir enerji kaynaklarını desteklemiyor. MAN markası, ticari taşıtların hidrojenle çalıştırılmasının yakın gelecekte gerçekleşmesinin mümkün olmadığını düşünüyor. Bu görüş, MAN'ın Genel Müdürü Alexander Vlaskamp tarafından bir röportajda dile getirildi.
KAMYONLAR İÇİN HİDROJEN YAKITI HAYAL OLABİLİR
Vlaskamp, mevcut sorunların sadece çevre dostu ve yenilenebilir enerji kaynakları kullanılarak üretilen hidrojenin kıtlığı ve pahalılığı ile sınırlı olmadığını, aynı zamanda hidrojenin depolanması ve taşınması için gerekli altyapının eksikliğine de dikkat çekiyor. Hidrojen gazının yüksek basınç altında depolanması gerektiğini belirtiyor. MAN, hidrojen teknolojisi üzerine deneyler yapmaya devam etse de, şirketin ana odak noktası şu anda batarya ile çalışan kamyonlar üzerine. Bu kamyonlar, şarj olmadan 600 ila 800 kilometre arası bir mesafe kat edebiliyor ve şirket, bu mesafeyi geliştirilmiş bataryalar sayesinde 1000 kilometrenin üzerine çıkarmayı hedefliyor.Vlaskamp, yeşil hidrojenin (yenilenebilir enerji kaynakları kullanılarak üretilen hidrojen) şu anda ulaşım sektörü için erişilebilir olmadığını ve bu nedenle dizel yakıttan hidrojene geçişin anlamsız olduğunu ifade ediyor. Ayrıca, yeşil hidrojenin önemli miktarlarda üretilebildiği bir zamanda bile, bu hidrojenin öncelikle metalurji, çimento ve plastik üretimi gibi diğer sektörlere yönlendirileceğini ve ulaşım sektörünün bu hidrojeni ancak sınırlı miktarda kullanabileceğini belirtiyor.