Amerikan yatırım devi Apollo Global Management Inc., Starbucks'ın Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya'daki işletmelerinin bir kısmını bünyesine katmak için harekete geçti. Özellikle Kuveyt merkezli AlShaya Group'un bu bölgelerdeki Starbucks operasyonlarının %30'luk bir hissesini satın almayı planlıyor.
Yatırımcılar Arasında Rekabet
Reuters'ın aktardığına göre, AlShaya Group azınlık hisselerinin %30'unu elden çıkarmayı düşünüyor. Bu hisseler için ilgi gösterenler arasında Suudi Arabistan'ın Kamu Yatırım Fonu (PIF) da bulunuyor, rekabet kızışıyor. Starbucks, Ocak ayında İsrail- Hamas çatışmasının bölgedeki işlerine olumsuz etkileri olduğunu ve beklentilerin altında kaldıklarını duyurdu. Özellikle Ortadoğu ve ABD'deki çatışmalar, şirketin satışlarını önemli ölçüde etkiledi.
Starbucks'ın Bölgesel Ağı
AlShaya Group'un yönetimindeki Starbucks, 13 ülkede yaklaşık 2 bin satış noktasına sahip. Bu dağılım Türkiye'de 681, Suudi Arabistan'da 484 ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde 319 satış noktası şeklinde sürüyor. Diğer ülkelerdeki mağaza sayıları da çeşitlilik gösteriyor.
Rusya'dan Çekilme Kararı
AlShaya, 2022'de Ukrayna savaşı nedeniyle Rusya'ya uygulanan yaptırımların ardından Rusya'daki 130 Starbucks mağazasını kapatma kararı almıştı. Bu, Starbucks'ın yaptırımlar sonucu ülkeden çekilme kararının bir parçasıydı.