McDonald's'ın CEO'su Chris Kempczinski, Ortadoğu'daki İsrail karşıtı boykotun şirketin satışlarını ciddi şekilde etkilediğini açıkladı. LinkedIn'de yakın zamanda yapılan bir paylaşımda, Kempczinski, restoran zincirine yönelik boykot kampanyasını "dezenformasyona dayalı" olarak nitelendirdi. McDonald's hakkındaki iddiaları "üzücü ve asılsız" olarak tanımlayan Kempczinski, McDonald's'ın, Müslüman ülkeler de dahil olmak üzere faaliyet gösterdiği her ülkede yerel işletmeciler tarafından temsil edildiğini vurguladı. Bu işletmecilerin toplumlarına hizmet ederken binlerce kişiye istihdam sağladıklarını belirtti.
GAZZE SAVAŞI SATIŞLARI ÇOK DÜŞÜRDÜ
Gazze savaşının başlamasıyla birlikte, McDonald's ve Starbucks gibi bir dizi marka, İsrail ile bağlantılı oldukları iddiasıyla boykot kampanyalarının hedefi haline geldi. Ekim ayında, McDonald's İsrail'in sosyal medya hesaplarından İsrail ordusuna ücretsiz yemek sağladığını gösteren fotoğraflar paylaşıldı. Bu durum, çoğunluğu Müslüman olan ülkelerdeki McDonald's şubeleri tarafından kınandı.Reuters'ın haberine göre, boykot kampanyaları, özellikle Mısır, Ürdün ve Malezya gibi ülkelerde bazı Batılı markalar üzerinde belirgin bir etki yarattı. Dünya genelinde 40 bin 275 restorana sahip olan McDonald's, 2022 mali yılında 23,1 milyar dolar gelir elde etti.
Kempczinski'nin boykot açıklamasının ardından McDonald's hisselerinde keskin bir düşüş yaşandı.
[Kaynak: Independent Türkçe, Telegraph, Reuters]