Tanınmış teknoloji milyarderi ve SpaceX ve Tesla gibi şirketlerin CEO'su Elon Musk, son dönemde reklam firmalarına verdiği güçlü tepkiyle manşetlere çıkıyor. Sosyal medya platformu X'i (eski adıyla Twitter) satın almasının ardından Musk, platformda artan antisemitik ve nefret dolu içerik iddiaları nedeniyle eleştirilere maruz kaldı ve reklam gelirinde önemli bir düşüş yaşadı. Bu firmaları, bu tür içeriklere yanıt olarak reklamlarını geri çekerek "şantaj" yapmakla suçladı.
Elon Musk Çok Sinirlendi
New York Times DealBook Zirvesi sırasında Musk, "Reklam yapmayın. Birisi bana reklamla şantaj yapacaksa, bana parayla şantaj yapın, gidin kendinizi becerin." diyerek hayal kırıklığını dile getirdi. Bu açık sözlü açıklama, sosyal medya platformunun reklam verenlerini kaybettiği mevcut duruma karşı tavrını yansıtıyor. Musk'ın, Hamas militanlarının saldırısına uğrayan bir kibbutz'u gezdiği ve üst düzey liderlerle görüşmelerde bulunduğu İsrail'e yaptığı son ziyaret, bu yorumlardan önce geldi.
Musk ayrıca İftira Karşıtı Lig ve diğer kuruluşlar tarafından platformdaki Yahudi karşıtı mesajlara müsamaha gösterdiği iddiasıyla suçlamalarla da karşı karşıya kaldı. Reklamverenlerin göçüne katkıda bulunan, X hakkında Yahudi karşıtı bir komplo teorisini desteklediği için özür dilemek zorunda kaldı. Disney ve IBM gibi büyük markalar, Media Matters'ın reklamlarının Nazi yanlısı ve beyaz milliyetçi gönderilerin yanında göründüğünü iddia eden bir raporunun ardından X'teki reklamlarını durdurdu. Buna yanıt olarak X, Washington merkezli kar amacı gütmeyen kuruluşu, raporu şirketin itibarına ve finansal istikrarına zarar verecek şekilde hazırlamakla suçlayarak Media Matters'a dava açtı