Youtube Yine İşin Tadını Kaçıracak! Reklam Engelleyicileri Engelleyecek...

Youtube bilindiği üzere herkesin kullandığı bir video platformu ve tabi ki bu platformun rakipleri de var. Ancak rakipler içerik üreticilerine para ödemiyor veya az ödüyor. Bu yüzden de popüler değiller. Çarkı döndüren tek fonksiyon para ve Göögle bu para dağıtma işini iyi biliyor. Ancak insanlar reklamları izlemek istemiyor...

Reklam izletme ise youtube'nin ana gelir kaynağı. Ancak insanlar reklamlardan feci şekilde bunalıyor.  O yüzden de reklam engelleyici kullanıyorlar. Youtube'nin insanlara zorla reklam izletme politikası işin tadını kaçıracak.

YOUTUBE REKLAMLARI DAYATMAYA KARARLI

YouTube, üçüncü taraf reklam engelleyici uygulamaların kullanımını kısıtlamaya yönelik yeni politikalarını duyurdu. Platform, mobil cihazlarda bu tür uygulamaları kullanan kullanıcıları hedef alarak, "Bu içerik bu uygulamada mevcut değil" gibi hatalarla veya video arabelleğe alma sorunlarıyla karşılaşabileceklerini belirtti. Bu adım, YouTube'un reklam engelleme araçlarına karşı savaşını bir adım öteye taşıyor.

Geçen yıl başlatılan büyük bir kampanya ile kullanıcıları ya reklamları izlemeye teşvik eden ya da YouTube Premium gibi ücretli aboneliklere yönlendiren YouTube, bu yeni politikayla özellikle mobil reklam engelleyicilere odaklanıyor. YouTube yetkilileri, platformun içerik üreticilerinin adil bir şekilde ödüllendirilmesini sağlamak amacıyla bu tür uygulamaları yasakladığını belirtiyor. Bu politika değişikliği, AdGuard gibi popüler mobil reklam engelleyici uygulamaları etkileyecek gibi görünüyor.

YouTube, platform üzerinden içerik izlerken reklam engelleyici kullanımını ihlal olarak kabul eden API Hizmetleri Kullanım Koşullarına uyan uygulamalara izin verdiğini vurguluyor. İhlal tespit edilen uygulamaların kısıtlanacağı belirtiliyor. Bu yeni düzenleme, reklam engelleyici kullanımına karşı duruşunu pekiştiren YouTube için bir dönüm noktası niteliğinde. Kullanıcılar, reklam engellemeyi sevmeseler de, platformun reklam gelirlerine olan bağımlılığı göz önünde bulundurulduğunda, bu politikaların gevşetilmesi beklenmiyor. Bunun yerine, kullanıcıların reklamsız bir deneyim için YouTube Premium'a yönlendirilmeleri hedefleniyor.

İLGİLİ HABERLER