Ramazan Ayı Yaklaştı Market Denetimleri Arttı

Ramazan ayı geldiğinde çarşı pazarlarda bir kısım esnaf kendi kafasına göre fiyat etiketi değiştirebiliyor. Bunun önüne geçmek için market denetimlerinin başta olmak üzere çarşı pazar denetimlerinin artması gerekiyor. Üstelik denetimlerin çok sıkı takip edilmesi ve fiyat etiketleri ile oynamanın önüne geçilmesi gerekiyor.

Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte, Türkiye genelinde marketlere yönelik denetimler artırıldı. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Ankara, İstanbul, Adana, Mersin, Bursa, Antalya, Konya, İzmir, Kocaeli ve Kayseri'de marketlerde eş zamanlı olarak fahiş fiyat ve etiket denetimleri gerçekleştirildi. Bu denetimler, özellikle temel gıda ve temel ihtiyaç ürünlerinin fiyatları üzerinde yoğunlaştı.

DENETİMLER ARTIYOR

Denetimlerde, ürünlerin etiket fiyatı ile kasa fiyatı arasındaki uyum, etiketlerdeki ürün fiyatının son değişim tarihi ve önceki fiyatları gibi unsurlar incelendi. Ayrıca, meyve ve sebze reyonlarında ürünlerin menşei ve geliş fiyat bilgileri Hal Kayıt Sistemi üzerinden kontrol edildi.

Ankara Ticaret İl Müdür Vekili Elif Tan, denetimlerin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında gerçekleştirildiğini belirtti. Tan, fiyat etiketleri ve haksız fiyat artışlarıyla ilgili denetimlerin yanı sıra, ürünlerin raf ve kasa fiyatlarının uyumuna da dikkat çekti.

İstanbul Ticaret İl Müdürü İsmail Menteşe, büyük gıda toptancılarının da denetlendiğini ifade ederek, ramazan ayı öncesinde ürün fiyatlarının kontrol edildiğini söyledi. Menteşe, denetimlerin ramazan ayı boyunca da yoğun bir şekilde devam edeceğini belirtti.

Ticaret Bakanlığı, ramazan ayı öncesinde ve boyunca tüketicileri korumak ve fiyat etiketlerinde yer alan yanıltıcı indirimlerin neden olduğu tüketici mağduriyetinin önüne geçmek için yaygın ve yoğun denetimlere devam edeceğini duyurdu. Bu denetimler, aynı zamanda dürüst ve basiretli tacirlerin de haklarını korumayı amaçlıyor.

Vatandaşlar, alışveriş yaparken etiket üzerindeki fiyat değişim tarihine dikkat etmeleri ve herhangi bir olumsuz durumla karşılaşmaları durumunda e-Devlet ve "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı" üzerinden şikayette bulunmaları tavsiye edildi.

KAYNAK: trthaber

İLGİLİ HABERLER